buty-polska-2008-2010

Trendy obuwia kobiecego w Polsce

Wykres przedstawia znormalizowane wyniki wyszukiwań danego rodzaju obuwia kobiecego w okresie czasu od stycznia 2010 roku do stycznia 2013 roku w Polsce, korzystając z narzędzia Google Trends.

Średnie wielkości wyszukiwań danych haseł w okresie od stycznia 2010 roku do stycznia 2013 roku w Polsce:
– szpilki: 59 – botki: 31 – półbuty: 5 – pantofle: 5

Największym powodzeniem wśród kategorii wyszukiwanych butów (szpilki, pantofle, botki, półbuty) cieszą się ‘szpilki’, jako drugie uplasowały się ‘botki’, natomiast w znaczącym odstępie ‘półbuty’ i ‘pantofle’ na tej samej pozycji.
Wskaźniki: grafika, zakupy – wyznaczają najczęstszą kategorię butów wyszukiwanych przez kobiety.

Wykres przedstawia znormalizowane wyniki wyszukiwań danego rodzaju obuwia kobiecego w okresie czasu od stycznia 2008 roku do stycznia 2010 roku w Polsce, korzystając z narzędzia Google Trends.

Średnie wielkości wyszukiwań danych haseł w okresie od stycznia 2008 roku do stycznia 2010 roku w Polsce:
– szpilki: 34 – botki: 14 – półbuty: brak danych – pantofle: brak danych

W okresie dwóch wcześniejszych lat (2008-2010) przyjmując te same wskaźniki: grafika, zakupy – największym powodzeniem wśród kategorii wyszukiwanych butów (szpilki, pantofle, botki, półbuty) także cieszą się ‘szpilki’, a następnie ‘botki’. ‘Półbuty’ i ‘pantofle’ nie zostały ujęte w wykresie ze względu na zbyt małą ilość danych (co znaczy, że ilości wyszukiwań było zbyt mało).

Jak przedstawiają wykresy, na przestrzeni ostatnich 5 lat nastąpił wzrost zainteresowania Polek (w domyśle – tych korzystających z internetu) obuwiem typu: szpilki i botki.
Możemy pokusić się o mocno wysunięte przypuszczenie, że szpilki są większością jeśli chodzi o zakupy obuwia wśród kobiet.
Jednak jak już wspomniałam są to jedynie przypuszczenia, ciężko wysunąć jednoznaczne wnioski, ponieważ aplikacja jest mało precyzyjna m.in. ze względu na zależność językową (hasło wyszukiwane jest w kategorii: cały świat, jednak jeśli wpiszemy je w ojczystym języku np. szpilki to analiza wyników z całego świata jest bez znaczenia, ponieważ wskazuje ilość wyszukiwań ‘szpilek’ w języku polskim, a nie szpilek w ogóle; ta sama sytuacja zachodzi w każdym języku). Jak wynika z nazwy narzędzia (Google Trends)  służy ono po prostu do zbadania trendu słownego występującego wśród użytkowników sieci internetowej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>